top of page
  • Foto van schrijverNext to cancer

Update: hoe is het nu met mijn zusje?

Heyhoi!

Vandaag heb ik een blog geschreven met een update over hoe het met mijn zusje gaat.

Mijn zusje is nu zo’n 2 weken thuis en het is allemaal best wel wennen. Het is geweldig dat we weer compleet zijn en de onzekerheid over het in het ziekenhuis blijven weg is maar het is ook allemaal wel een stuk anders nu we weer met zijn allen thuis zijn. Laat ik ermee beginnen dat het over het algemeen goed gaat! Mijn zusje wordt elke dag weer sterker en ik heb mega veel bewondering voor haar. Ze drinkt goed, eet goed en loopt zelfs langere stukjes zonder rolstoel. We zijn zelfs een keer samen naar onze opa en oma geweest (op 1.5 meter afstand) en ik ben heel trots dat ze dat heeft ondernomen. Ze moet nu ongeveer 1x per week naar het ziekenhuis voor controles en een afspraak met de arts en verder zit ze vooral thuis. Daardoor verveelt ze zich soms wel en kan ze soms best gefrustreerd zijn op de situatie, heel begrijpelijk natuurlijk.

Een ander bijkomend nadeel aan zo’n stamceltransplantatie is dat ze het eerste half jaar nog thuis moet blijven, oftewel: ze mag niet naar school, niet winkelen, niet met meer dan 3 mensen in huis afspreken en ze mag bijvoorbeeld ook geen soft ijsjes eten, dat vindt ze echt heel jammer. Nu met de hele corona situatie is het natuurlijk sowieso al lastiger om dingen te ondernemen maar zelfs al zou de horeca en alles weer open zijn is het voor haar toch heel confronterend en vervelend dat ze niet eens een winkel of restaurant in mag. Gelukkig weet ze er goed mee om te gaan en krijgt ze binnenkort waarschijnlijk een privé juf om toch qua school bij te blijven en overdag wat meer bezig te zijn. Verder gaat het dus echt wel prima en het is natuurlijk ook positief dat de kankercellen nu in principe haar lichaam uit zijn. Toch vind ik het nog lastig om positief te zijn omdat het voor mij eigenlijk nog hetzelfde voelt. De kankercellen zijn misschien wel weg maar de enorme hoeveelheden medicijnen, risico’s, angst en onzekerheden blijven wel…

Dit was de blog van vandaag, bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs Lisa

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page