top of page
  • Foto van schrijverNext to cancer

Een dagje naar mijn zusje en waarom deze naam?

Bijgewerkt op: 31 okt. 2020

Hoihoi!


Vandaag geef ik je een kleine update over mijn dag en zal ik vertellen waarom ik de naam: next to cancer heb gekozen voor mijn blog.


1. Update van mijn dag:

Vandaag ben ik samen met mijn andere zusje en mijn vader naar mijn zusje in het ziekenhuis gegaan. We zijn er ongeveer 1 uurtje gebleven en daarna zijn we naar huis gegaan. Ze ligt nu op een afdeling in een isolatie kamer waardoor er een sluis voor haar kamer deur zit. Waar je normaal de deuren gewoon normaal kon opendoen moet het nu met je voet en moet je wachten tot de ene deur dicht is voordat de ander open mag. Dat was dus even wennen maar zorgde ook wel weer voor wat grappige momenten. We hebben met zijn allen vooral gezellig gekletst en koffie gedronken :)



2. Waarom de naam next to cancer?


Toen ik begon met dit blog vond ik het lastig om een passende titel te bedenken. Hoe verwoord je de reden waarom ik dit blog ben begonnen in een pakkende titel??


Dan zou het waarschijnlijk zoiets worden:

Meer.steun.en.erkenning.verkrijgen.voor.naasten.van.iemand.met.kanker.via.een.blog.waar.iedereen.de.mogelijkheid.krijgt.zelf.een.verhaal.te.delen.of.verhalen.te.lezen.van.anderen.


Dat is natuurlijk iets te lang..


Toen bedacht ik me dat ik de afgelopen maanden mijn zusjes hand heb vastgehouden tijdens de moeilijke momenten en naast haar bed heb gezeten tijdens de ziekenhuisopnames. Dit liet mij realiseren dat ik eigenlijk "naast" mijn zusje sta en wij met zijn alle het gevecht aan gaan tegen kanker. Als familielid, vriendin of andere naaste wordt je zomaar mee getrokken in dit hele proces en je kijkt continue vanaf de zijlijn mee. Je wilt doen wat je kan om je geliefde beter te maken maar dat is helaas niet zomaar mogelijk. Ik merk zelf ook dat ik altijd vanaf een afstand mee kijk, want ik ben natuurlijk niet de persoon die ziek is maar ik ben er wel bij betrokken. Het enige wat ik kan doen is een arm om mijn zusje heen slaan en hopen dat het goed komt.


Toen ik beter ging nadenken over het doel van mijn blog bedacht ik me dat het doel van mijn blog juist is om mensen die naast iemand met kanker staan te bereiken en steun te vinden bij elkaar. De naam “next to cancer” is dus ontstaan omdat ik naast mijn zusje sta en omdat mijn blog er is voor mensen die een geliefde hebben met kanker en hier, net als ik, ook naast staan.


Mocht je nog een blog willen lezen over een bepaald onderwerp stuur dan een mailtje naar: nexttocancer@hotmail.com of stuur me een berichtje op Instagram: @nexttocancer


Fijne avond nog!


Liefs Lisa


8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page