top of page
  • Foto van schrijverNext to cancer

Vrolijke muziek!!

Bijgewerkt op: 31 okt. 2020

Hoi!


Dit vind ik best spannend, mijn eerste blog!! Dit is natuurlijk waar mijn hele idee om draait, via blogs, verhalen, tips en problemen delen omtrent het hebben van een naaste met kanker.


Muziek speelt voor mij een grote rol bij de verwerking van gebeurtenissen en het stil staan bij mijn gevoelens. Soms kan ik mij heel erg vinden in een nummer en zorgt het gevoel dat ik krijg bij bepaalde muziek ervoor dat ik dingen van een andere kant bekijk of mij anders ga voelen. Als ik somber ben dan luister ik naar vrolijke muziek met een lekkere beat die ik mee kan zingen. Daarnaast helpt minder vrolijke muziek mij weer bij het losmaken van verdrietige emoties en ik kan dan soms ook flink janken als ik een verdrietig of mooi liedje hoor. Alles eruit laten en flink huilen vind ik soms heel fijn en dat is natuurlijk ook helemaal oké, want verdrietige emoties mogen er natuurlijk ook zijn.


Deze eerste blog gaat (zoals misschien al te raden valt) over muziek, en dan specifiek over vrolijke muziek en hoe dit mij helpt bij het omgaan met verdriet. Daarnaast deel ik 35 nummers die mij altijd erg vrolijk maken, hopelijk heb jij er wat aan of maak je zelf een lijstje met vrolijke nummers :)



Vandaag belde ik mijn zusje op en vertelde ze mij over alle strikte regels die komen kijken bij haar stamceltransplantatie. Mijn zusje valt onder de hoog risico groep bij leukemie patiënten en dit betekent dat ze uiteindelijk een stamceltransplantatie zal ondergaan (hier vertel ik wellicht nog wat meer over in een andere blog post). Toen zij mij vertelde over deze strikte regels werd ik erg verdrietig omdat het nu allemaal wel erg dichtbij komt. Toen ik ophing voelde ik me heel rot en besloot ik te gaan douchen om te ontspannen. Ik had behoefte aan vrolijke muziek en hoewel ik op de fiets (naar bijvoorbeeld een vriendin) altijd precies weet welke nummers ik leuk vind, vind ik het altijd lastig om vrolijke nummers te bedenken als ik verdrietig ben.


Vandaar dat ik hieronder met jullie wat nummers wil delen die mij blij maken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat anderen hier ook last van hebben en dat het misschien al helpt om een lijstje te hebben van iemand anders met vrolijke nummers. Daarnaast vond ik deze blogpost een leuk excuus om mijn spotify afspeellijst eens onder de loep te nemen en stil te staan bij nummers die mij echt vrolijk maken. Als je het fijn vindt kun je misschien ook zelf een lijstje maken met je favoriete (vrolijke) nummers. Ik heb een afspeellijst gemaakt in Spotify (een muziek app) maar je kan natuurlijk ook gewoon nummers opschrijven op een blaadje of in de notities van je telefoon, zodat je ze altijd kan terug vinden. Wie weet heb je er een keer wat aan!


Hieronder de 35 nummers die mij altijd vrolijk maken:


1. Better now - Davina Michelle

2. Candyman - Christina Aguilera

3. Can't stop Dancing' - Becky G, J Balvin

4. Mad Love - Mabel

5. Dynamite - Taio Cruz

6. It wasn't me - Shaggy, Rik Rok

7. Animal - Neon Trees

8. Work it - Tabitha

9. Firework - Katy Perry

10. Vroeger - Josylvio, Esko

11. Faith - George, Michael

12. Ik kan de zon weer zien - Glennis Grace

13. Keep ya head up - 2Pac

14. One Kiss - Calvin Harris, Dua Lipa

15. My love - Wale, Major Lazer, WizKid, Dua Lipa

16. Cooler than me - Mike Posner, Big Sean

17. Pa Olviadarte - Emma Heesters, Rolf Sanchez

18. Feel it still - Portugal, The Man

19. Wasabi - Little Mix

20. Power - Little Mix, Stormzy

21. Als ik ga - Maan, Sevn Alias

22. Unforgettable - French Montana, Swae Lee

23. RITMO (Bad boys for life) - Black Eyed Peas, J Balvin

24. Zeldzaam - Tabitha, Ronnie Flex

25. Boys ain't shit - SAYGRACE

26. Duurt te lang - Davina Michelle

27. Memories - Maroon 5

28. Welcome to New York - Taylor Swift

29. Raise your glass - P!nk

30. Honey I'm good - Andy Grammar

31. Ride it - Regard

32. ALREADY - Beyonce, Shatta Wale, Major Lazer

33. Tigers - Bilal Wahib

34. Banana - Conkarah, Shaggy, DJ Fle

35. Best song ever - One Direction




Iedereen heeft natuurlijk een andere muzieksmaak en ik heb zelf alles behalve verstand van muziek dus ik snap het heel goed als sommige nummers je totaal niet aanspreken. Ik hoop vooral dat je hierdoor misschien zelf stil gaat staan bij muziek (of andere dingen) die jou vrolijk maken en je dit voor jezelf op een rijtje zet zodat je er hopelijk wat aan hebt op de wat somberdere dagen.



Als je zelf nog tips hebt voor leuke nummers stuur me dan vooral een mailtje via: nexttocancer@hotmail.com


Liefs Lisa




22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page