top of page
  • Foto van schrijverNext to cancer

Chemo proof koken 2

Hoihoi!


Eerder deze week heb ik al een blog online gezet over chemo Proof koken. Toen heb ik het recept voor pannenkoeken gedeeld. Vandaag wil ik een nieuw recept delen, namelijk: cake.


Cake is makkelijk te maken en kun je, daarnaast, ook helemaal naar smaak maken. Met cake kan je zowel variëren met smaken in de cake als op de cake. Zo kun je in de cake stukjes chocola, kaneel, appel of smaakstoffen toevoegen en op de cake kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Mocht je geen zin hebben om cake te maken kun je natuurlijk ook kant en klaar een cake kopen en los gaan met het versieren. Hieronder zal ik een basis cake recept neerzetten die je dus zelf kunt aanvullen zoals je wilt.

Ingrediënten:

- 200 gr zachte (room)boter

- 1 zakje vanillesuiker

- 200 gr zelfrijzend bakmeel

- 200 gr suiker (vind ik persoonlijk erg veel dus kan ook 50 gr, ligt eraan hoe zoet je de cake wilt)

- 4 eieren

- Snufje zout

Klop de boter samen met de vanillesuiker romig en voeg dan 1 voor 1 de eieren toe en meng deze erdoorheen. Voeg het bakmeel met het zout toe en mix dit kort. Giet het mengsel in een (ingevette of met bakpapier ingepakte) cakevorm en bak de cake op 160 graden in 60 minuten gaar. Ik kijk persoonlijk elk kwartier even bij de cake om te kijken of hij niet te hard gaat.


Het volgende recept dat ik binnenkort zal delen zal een hartig recept zijn :)


Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat je binnenkort wellicht gezellig een cake maakt!


Liefs Lisa

23 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page